Még kimondani is sok! 25.000 km Európa körül. Vízen. Kajakkal!

No persze tegyünk hozzá, hogy nem egyhuzamban, hanem négy év alatt, és a part mentét követve.

A táv

Végül is ha a 25 ezer kilométer négy felé osztanánk, akkor is több mint 6 ezer kilométer az év adott időszakában, amikor ajánlott utazni.

Zoli ma mikor ezt meghallotta, épp ránézett a térképre, Norvégiába nyáron érdemes menni! :) Szóval a tervezés sem lehet egyszerű.

Tegyük fel, hogy 6 hónap alatt tennénk meg az éves távot, az napi 30-35km megtételét feltételezi. És persze még ott vannak az egészségügyi, fizikai, mentális problémák. A kihívások a vízen, esetleg a lakókkal, hatóságokkal. A felszerelés tartóssága is véges, lehetnek sérülések, károk, meghibásodások. De ezekről már Méder Áron útjából készült könyvből is sokat tudunk.

Hogy pontosan hogyan is állnak a tervek, később remélem megtudjuk.

Az ember

Vgvri-TamsMost Végvári Tamás, nem kezdő kajakozó, dédelgeti ezt a tervet, és ha minden jól megy, idén indul a vízre szállás. És mindezt egyedül evezi végig. Persze biztos lesznek segítői a problémák megoldására.

Tamás gyerekkora óta a víz szerelmese, kajakozik a Dunán, és az idők során kalandokba keveredik.

15 évvel ezelőtt barátaival egy kajakos túrát már megtett a norvég fjordoknál, és  Dél-Amerika légdélebbi csücsékét, a Tűzfüldet és a Horn-fok környékét is már a felfedezettek között tudhatja be.

 

Az útvonal

10000km-289x300Az útvonal igen szép, több partszakasza ismert lehet mindenki számára, hisz végighalad a Dunán a Fekete-tengerig, majd a török, görög partokon mentén egész feljön az Adrián át a horvát üdülővárosok mellett a szlovén tengerig, Rijekáig. Ez az első év útvonalterve, kb. 7 ezer km.

Ezek után már minden láthatja a térképről, végig a mediterrán tengerpart mentén Olaszországot végighajózva, a Francia Riviérán el Spanyolországig, a spanyol partokat követve Gibraltárig, portugál partokon át megint a francia vizekre jutva.

Anglia nem került bele a tervbe. Az északi francia partoktól az irány a Belgiumon és Dánia. De innen már a vikingeké a tenger egészen Norvégia legészakibb csücskéig.

Mindegyik partszakasz elég érdekes. Reméljük részletes infókat fogunk kapni az útról, kalandokról.

Ahogy a magyar nyaralókat ismerem, idényben akár nem is lesz olyan nap, amikor ne futna össze Tamás hazánk turistáival.

A hajó

A minap megérkezett a hajó is. Egy Wind 535-ös lesz a megpróbáltatásoknak kitéve. Tamás elmondása szerint ennek az ülése és a háttámlája elég kényelmes. Ha a saját amatőr kenutúráink jutnak eszembe, pár óra evezés igazán odatesz az irodista testének, és lelkének. Tengeri kajaknak megfelelően alacsony kivitel, ez jó a szélben. Ha az Orebici nyaramra gondolok vissza, amikor tengeri kajakoztunk egyet pár sziget körül, hát igen, a méteres hajók, a méteres hullámok, csak úgy csapdosott a víz a kenun és arcunkon át, de mi tekertünk.

wind535o

Ha megvizsgáljuk a kajakot a gyártó honlapján, akkor kiderül, hogy az 535 a hosszára utal. Több mint 5 méteres az egyszemélyes kajak. 140 kg súly mehet bele, az nem is rossz. De nem tudom, élnék-e benne 25 ezer km-t.

wind535f

A kezdés

Az időpont még nem ismert számunkra sem, mikor lesz a nagy vízre szállás. A KajakkalEuropaKorul.hu honlap szerint a vízre szállás helyszíne a Luppa-sziget környékén lesz! Ha megtudunk bővebbet, beszámolunk róla.

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
  • No comments found